Drukte in november en december, dus bestel op tijd


13 oktober 2021


Sinterklaas, Kerstmis en de jaarwisseling staan voor de deur en zorgen voor de nodige drukte. Daarnaast doet ook een evenement als Black Friday (dit jaar 26 november) een behoorlijke duit in het zakje als het gaat om pakketbezorging. Daarom even een aantal praktische zaken voor je op een rij.


Kerstmis

Op vrijdag 24 december zijn wij van 08.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar voor bestellingen. Maandag 27 december zijn wij weer bereikbaar voor het verwerken van bestellingen.

Bestel je op vrijdag 24 december na 15:30 uur, dan wordt de bestelling op maandag 27 december verwerkt en op dinsdag 28 december bezorgd.

Op vrijdag 17 december hebben wij met onze medewerkers een kerstborrel. Bestellingen tot 15.30 uur worden diezelfde dag nog verwerkt. Bestellingen na 15.30 uur verwerken wij maandag 20 december en worden dinsdag 21 december bezorgd.


Oud & Nieuw

Op vrijdag 31 december zijn wij van 08.00 uur tot 17.00 uur bereikbaar voor bestellingen.

Bestel je op 31 december na 15:30 uur, dan wordt de bestelling op maandag 3 januari verwerkt en op dinsdag 4 januari bezorgd.


Digitaal bestellen

Tijdens de feestdagen kun je uiteraard wel via mail of webshop bestellen. Deze worden echter alleen tijdens onze openingstijden (zie bovenstaand) verwerkt.


Noodgevallen

Tijdens de feestdagen zijn wij uitsluitend bereikbaar voor spoedgevallen die niet kunnen wachten tot de volgende werkdag.  Bel gratis ons telefoonnummer 0800- 022 07 05 voor verdere instructies.


Verwerking van uw bestelling

Bestellingen die op 17 december, 24 december en 31 december voor 15:30 uur geplaatst zijn, verwerken wij nog dezelfde dag. Door de feestdagen vindt de bezorging echter later plaats dan dat je gewend bent. Om te voorkomen dat je zonder uw hulpmiddelen komt te zitten, raden wij je aan om tijdig voor de feestdagen jouw bestelling te plaatsen. Voor een overzicht van bezorgdata bekijk je de schema’s hieronder.


Indien je jouw bestelling altijd door onze eigen vervoersdienst krijgt aangeboden:


U bestelt op

1e keer aangeboden

Indien nodig 2e keer aangeboden

Vrijdag 17 december t/m 15.30 uur

Maandag 20 december

Dinsdag 21 december

Vrijdag 17 december na 15.30 uur

Dinsdag 21 december

Woensdag 22 december

Vrijdag 24 december t/m 15:30 uur

Maandag 27 december

Dinsdag 28 december

Vrijdag 24 december na 15:30 uur

Dinsdag 28 december

Woensdag 29 december

Vrijdag 31 december t/m 15:30 uur

Maandag 3 januari

Dinsdag 4 januari

Vrijdag 31 december na 15:30 uur

Dinsdag 4 januari

Woensdag 5 januari


Indien je jouw bestelling altijd door Post NL krijgt aangeboden:

(Mits er geen vertraging is opgelopen i.v.m. de feestdagen)

U bestelt op

1e keer aangeboden

Indien nodig 2e keer aangeboden

Vrijdag 17 december t/m 15.30 uur

Zaterdag 18 december

Maandag 20 december

Vrijdag 17 december na 15.30 uur

Dinsdag 21 december

Woensdag 22 december

Donderdag 23 december tot 17.00 uur

Vrijdag 24 december

Maandag 27 december

Donderdag 23 december na 17.00 uur t/m vrijdag 24 december 15:30 uur

Maandag 27 december

Dinsdag 28 december

Vrijdag 24 december na 15:30 uur

Dinsdag 28 december

Woensdag 5 januari


Bij het bestellen kun je vragen om de track and trace code. Deze zullen wij je dan per mail (indien bij ons bekend) toezenden.



Nieuwe verordening medische hulpmiddelen


Per 26 mei 2021 is de nieuwe Medical Device Regulation (MDR EU 2017/745) van kracht waaraan medische hulpmiddelen moeten voldoen. Dit is de nieuwe Verordening medische hulpmiddelen die in de plaats komt van de vroegere MDD (Richtlijn medische hulpmiddelen) in Europa.


Een belangrijk doel van deze nieuwe verordening is om de patiëntveiligheid in de Europese Unie te vergroten, patiënten meer duidelijkheid te geven en ervoor te zorgen dat innovatieve medische hulpmiddelen beschikbaar blijven voor de patiënt. De nieuwe wetgeving stelt strengere eisen aan de markttoelating van medische hulpmiddelen. Lees hier hoe wij daar als distributeur mee omgaan.



coronavirus


Er heerst veel onrust rondom het coronavirus. Met name over de hoge besmettelijkheid van het virus en de verspreiding ervan. Het is daarom verstandig om de maatregelen rondom het voorkomen van verspreiding in acht te nemen en dat betekent onder meer: handen regelmatig wassen met water en zeep, hoesten of niezen in de binnenkant van de elleboog, papieren zakdoekjes gebruiken, geen handen schudden en thuis blijven als je verkoudheidsklachten krijgt. Vanaf 12 maart gelden nieuwe uitgebreide maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. Voor actuele informatie hieroverrivm.nl


Beleid Hoogland Medical

Wij monitoren dagelijks de stand van zaken rondom het coronavirus en volgen als organisatie de adviezen van het RIVM op. Onze primaire zorg is onze cliënten van hulpmiddelen en zorg voorzien en wij stellen daar alles voor in het werk. Naast de gezondheid van onze cliënten is daarin ook de gezondheid van onze medewerkers belangrijk. Om zelf geen schakel te zijn in de verspreiding van het coronavirus zijn er voorzorgsmaatregelen getroffen. Meer hierover leest u hier.


Burgers vinden het belangrijk dat huisartsen deskundig en betrokken zijn


Burgers vinden dat huisartsen op de eerste plaats deskundig en betrokken moeten zijn. Het omgaan met sociale problematiek en preventie zien zij minder als taak van de huisarts. Dit blijkt uit een online enquête onder burgers die deelnemen aan het Nivel Consumentenpanel Gezondheidszorg. De enquête maakte deel uit van het project Toekomst Huisartsenzorg, waarin de kernwaarden en kerntaken van de huisartsenzorg zijn herijkt door huisartsen zelf.

Huisarts: deskundig en betrokken
Burgers vinden het vooral belangrijk dat huisartsen deskundig en betrokken zijn en dat ze hun patiënten écht kennen. 'Deskundigheid' sluit aan bij de kernwaarde 'medisch-generalistisch': huisartsen hebben de medische kennis en vaardigheden om gezondheidsklachten te beoordelen en te behandelen of om patiënten door te verwijzen. 'Betrokkenheid' en het 'kennen van patiënten' sluiten aan bij de kernwaarde 'persoonsgericht': huisartsen houden rekening met de behoeften en context van hun patiënten.

Sociale problematiek en preventie zijn minder de taak van de huisarts
Op de vraag welke taken ook door anderen kunnen worden gedaan als de huisarts niet voldoende tijd heeft, kozen de ondervraagde burgers het vaakst voor de taak een aanspreekpunt te zijn voor mensen met vragen over financiële problemen of huisvestigingsproblemen. Ook preventie, bijvoorbeeld het voorkomen dat gezonde mensen ziek worden, zien de ondervraagden minder als taak van de huisarts. Dat laatste is in lijn met hoe huisartsen zelf aankijken tegen hun kerntaken. Huisartsen zien primaire of universele preventie als een publieke taak en niet als kerntaak van de huisarts. Huisartsen zien zichzelf wel als de aangewezen persoon voor het bieden van geïndiceerde preventie (het voorkomen van klachten bij at-risk-groepen) en zorggerelateerde preventie aan de individuele patiënt.

Het onderzoek
Binnen het project 'Toekomst Huisartsenzorg' - gefinancieerd door het Nederlands Huisartsengenootschap (NHG), de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) en InEen (vereniging van eerstelijnsorganisaties) - zijn de kernwaarden en kerntaken van de huisartsenzorg opnieuw geformuleerd. Het Nivel heeft als onderdeel daarvan een online enquête afgenomen onder burgers met behulp van het Consumentenpanel Gezondheidszorg. Dit panel heeft als doel de gezondheidszorg in kaart te brengen vanuit het perspectief van de bevolking in Nederland. Het panel omvat momenteel bijna 12.000 leden van 18 jaar en ouder.

BRON: Nivel


Stomavereniging lanceert de Stoma Wegwijzer


De Stomavereniging heeft de Stoma Wegwijzer gelanceerd. Deze nieuwe digitale tool geeft antwoord op de 100 meest gestelde vragen van mensen met een stoma of een pouch. 

Thema's
De vragen zijn ingedeeld in tien thema's: een stoma of pouch krijgen, net geopereerd zijn, dagelijks leven, relaties, op reis, emoties, materialen, vergoedingen, problemen en kinderen met een stoma. Een onafhankelijk team van stomadragers en experts heeft de vragen beantwoord in heldere en begrijpelijke taal. In de wegwijzer staat ook handige informatie voor familie en professionals zoals stomaverpleegkundigen, huisartsen en specialisten.

Brochure op maat maken
Handig: je kunt via www.stomawegwijzer.nl informatie selecteren en omzetten in een persoonlijke brochure op maat. Je kunt deze folder vervolgens delen met anderen of bewaren om later terug te lezen.

Benieuwd of jouw vraag er ook tussen staat?
Of ben je op zoek naar praktische info? Kijk snel op www.stomawegwijzer.nl


Vernieuwde internettraining tegen stressincontinentie

 

Thuis via internet een trainingsprogramma volgen dat helpt bij stress incontinentie? Dat kan met Baas over je blaas, een trainingsprogramma van het Radboudumc in Nijmegen. Dit programma is in Zweden ontwikkeld en bleek daar bij 2 op de 3 vouwen een aanzienlijke verbetering of genezing van het urineverlies te geven. Stress incontinentie betekent dat je urine verliest als de druk in je buik toeneemt. De blaas sluit op dat moment niet goed af. Je verliest dan urine op het moment dat je bijvoorbeeld hoest, tilt of springt.

De website Baas over je blaas is geüpdate en er is een nieuw trainingsprogramma voor vrouwen met stress urine incontinentie.

Via deze link kom je bij het trainingsprogramma.

BRON: Bekkenbodem4all.nl


Oproep ZorgSpeciaal


Wilt u uw mening uiten over artikelen die in ons magazine ZorgSpeciaal komen nog voordat het magazine uit is? En vindt u het niet erg om die mening terug te zien in het magazine?
Kent u iemand waarvan u denkt 'die zou wel eens de aangewezen persoon kunnen zijn om in ZorgSpeciaal te staan'? Of wellicht bent u zelf wel die persoon?
Laat het ons dan weten via zorgspeciaal@hooglandmedical.nl o.v.v. Panel ZorgSpeciaal.